پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229061
حرف‌هاي ترامپ نوعي اعلام جنگ جديد است/ آمريکايي‌ها نمي‌خواهند تروريسم در منطقه پايان يابد
تاریخ انتشار : 1396/10/28 09:33:49
نمایش : 1405
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: رفتار آمريکايي‌ها نشان مي‌دهد که نمي‌خواهند تروريسم در منطقه پايان يابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اختتاميه سيزدهمين کنفرانس کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي که در اسپيناس برگزار شد، گفت: چند روز در خدمت کشورهاي اسلامي بوديم اميدواريم سخت نگذشته باشد؛ از اينکه دعوت ايران را پذيرفتيد و در اين اجلاس حضور يافتيد تشکر مي‌کنم، افتخاري بود که ميزبان 46 کشور از پارلمان‌هاي اسلامي بوديم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فضاي مودت و دوستي که در اين اجلاس وجود داشت باعث شد در هيچ مسئله‌اي اختلاف‌نظر نداشته باشيم، اظهار داشت: حتي در انتخاب دبيرکل ديديم دوستان ما از سودان قبول کردند که دبيرکلي سنگال را بپذيريم.

لاريجاني با تأکيد براينکه در شرايط حساس دنياي  اسلام پيوندها بايد محکم‌تر باشد، گفت: شما موضع آمريکا را ملاحظه کنيد که در کمتر از يک سال چقدر مواضع تند و بي‌ادبانه‌اي نسبت به برخي از کشورها گرفته‌اند که از آن نوعي نژادپرستي برداشت مي‌شود، اين مسئله ساده‌اي نيست؛ در جنگ‌هاي صليبي هزاران نفر کشته شدند و اين تجربه جديدي براي بشريت بود.

رئيس قوه مقننه افزود: مي‌بينيد که حرف‌هاي ترامپ نوعي جنگ جديد را نشان مي‌دهد نبايد جوري حرف بزنند و ملت‌هاي ديگر را تهديد کنند البته به ضرر آمريکا است.

«همانطوري که در اظهارات دوستان ما از پاکستان ملاحظه کرديم، متوجه شديم چه فشارهايي بلاوجهي را به وجود مي‌آورند؛ رفتار آمريکايي‌ها در سوريه نشان مي‌دهد نمي‌خواهند ماجراي تروريست در منطقه پايان يابد.»

وي با بيان اينکه دنياي اسلام بايد با همبستگي مسائل را به پيش ببرند، مسلمانان با وحدت مي‌توانند تمامي موضوعات را دنبال کنند.

رئيس مجلس تأکيد کرد: دبيرخانه اتحاديه بين‌المجالس مي‌تواند در اين زمينه فعاليت بيشتري داشته باشد و براي همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي تلاش کند. جمهوري اسلامي ايران هم با آغوش باز از اين همکاري‌ها استقبال مي‌کند و اميدواريم اين مسير پرتوفيق براي کشورها باشد.

رئيس قوه مقننه در ادامه بيان کرد: مسأله تروريسم هم از جمله مسائلي بود که در اين اجلاس در مورد آن بحث شد. بايد قبول کرد پديده بسيار زشتي است که به حيثيت مسلمان لطمه زده البته عقبه فرهنگي هم دارد. ضمن اينکه داراي يک عقبه امنيتي است که برخي از سازمان‌هاي امنيتي از ان به عنوان ابزار استفاده کرده‌اند که در راس آنها آمريکايي‌ها بوده‌اند.

وي تصريح کرد: يک تجربه‌اي که به وجود آمده اين است که هر کجا جنگ و اشغال بوده بعد از آن شاهد حضور جريان تروريستي هستيم. در افغانستان همينطور بوده، در عراق هم همينطور که شاهد حضور جريان‌هاي تروريستي بوده‌ايم. البته در ليبي به نحو ديگري بوده است.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: اين مسأله نشان مي‌دهد نظامي‌گري يک عامل گسترش جريان تروريستي در منطقه ما شده است و بايد يکصدا باشيم تا جلوي آن را بگيريم.

اگر مي‌خواهيم مبارزه کنيم بايد رفتار نظامي‌گري از منطقه ما برود وگرنه ادامه مي‌يابد. شاهد بوديم که در عراق و سوريه ضربه جدي‌اي وارد کردند.

لاريجاني ادامه داد: ماجراي تروريست خاتمه‌يافته نيست. تروريست‌هايي که با آنها مواجه هستيم جنس مهاجر دارند و اگر در يک کشوري سختگيري مي‌شود به کشور ديگري مي‌روند و براي مسلمانان زحمت ايجاد مي‌کنند لذا بايد همبستگي خود را حفظ کنيم.

رئيس مجلس تأکيد کرد: بايد نيروهاي امنيتي در کشورهاي اسلامي را ملتزم کنيم که با يکديگر همکاري داشته و از تجربيات هم استفاده کنند. جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه آمادگي دارد تا با کشورهاي اسلامي همکاري کند. تجربياتي که داريم مي‌توانيم در اختيار هم بگذاريم زيرا سرنوشت ما با هم گره خورده است و وظيفه اسلامي ايجاب مي‌کند که در مبارزه با تروريسم تلاش کنيم.

وي اظهار کرد: تصور کودکانه‌اي که فکر مي‌کنند از تروريست‌ها به عنوان ابزار مي‌توان استفاده کرد، قبول دارم در سال‌هاي گذشته برخي کشورهاي کوچک در منطقه با تروريست‌ها به عنوان ابزار استفاده کرده‌اند اما خودشان گرفتار شده‌اند و ضربه خورده‌اند.

رئيس قوه مقننه تأکيد کرد: بنابراين اين‌گونه تجربيات نشان داده که اين روش‌ها به ضرر کشورها تمام شده است و بايد يد واحده در اين مبارزه بوده و همگرا باشند. همانطور که با دعوت دولت عراق و سوريه کمک مستشاري کرديم و در داعش در عراق از بين رفت در سوريه همان اهتمام را نسبت به ساير برادران داريم و فکر مي‌کنم اين اجلاس يک پيام وحدت برادري را توانست نشان دهد و اين موضوع و همگرايي در صحبت‌هاي سخنرانان هم وجود داشت.

لاريجاني در پايان اظهار کرد: اميدوارم با اين روحيه وفاق اتحاديه بتواند مسير ترقي و تکامل را براي همبستگي بيشتر کشورهاي اسلامي فراهم کند. لازم است از دوره دبيرکلي پروفسور قليچ و تلاش‌هايي که انجام دادن تشکر کنم و براي دبيرکل جديد آرزوي توفيق دارم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html